Hírek
Klímaérdekesség: Hûtött buszmegállók Madridban
2024-08-12 09:15:44
Kategória: Hirek
A madridi városi buszvállalat, az EMT két helyen is beépített hűtőrendszerrel ellátott buszvárókat telepített a városban.
A Pavones és Villaverde Cruce intermodális területein található buszvárókat a francia JCDecaux cég fejlesztette ki és szabadalmaztatta. A buszvárók belsejében található egy gomb, amely 25 ºC-os hőmérsékleten beindítja a párologtató hűtési és szellőztetési rendszert. A rendszer állítólag a külső hőmérséklettől függően akár 9ºC-kal is képes jelentősen csökkenteni a megállón belüli hőmérsékletet.
A megállóban egy víztartály és egy párologtató léghűtő modul található, valamint egy fotovoltaikus panel, amely napenergiával látja el a menedékházat.
Az várakozóba belépő meleg levegő egy nedves, méhsejt alakú panelen keresztül áramlik. Ezután természetes módon, párolgás útján lehűl. Ez a megoldás magában foglal egy tartályt, amely összegyűjti az esővizet a tetőről, és egy rendszert, amely a vizet a hűtőmodulba vezeti.
Ha nincs szél, ventilátorok fújják a meleg levegőt a falon keresztül. A hűvös levegőt ezután a megállóban várakozó felhasználók felé fújják. A szükséges energiát a tetőn elhelyezett napelemek termelik. A valós idejű vezérlőrendszer érzékeli az időjárási körülményeket és az emberek jelenlétét a megállóban, hogy hatékonyan és csak akkor működjön, amikor szükséges.
A Pavones és Villaverde Cruce intermodális területein található buszvárókat a francia JCDecaux cég fejlesztette ki és szabadalmaztatta. A buszvárók belsejében található egy gomb, amely 25 ºC-os hőmérsékleten beindítja a párologtató hűtési és szellőztetési rendszert. A rendszer állítólag a külső hőmérséklettől függően akár 9ºC-kal is képes jelentősen csökkenteni a megállón belüli hőmérsékletet.
A megállóban egy víztartály és egy párologtató léghűtő modul található, valamint egy fotovoltaikus panel, amely napenergiával látja el a menedékházat.
Az várakozóba belépő meleg levegő egy nedves, méhsejt alakú panelen keresztül áramlik. Ezután természetes módon, párolgás útján lehűl. Ez a megoldás magában foglal egy tartályt, amely összegyűjti az esővizet a tetőről, és egy rendszert, amely a vizet a hűtőmodulba vezeti.
Ha nincs szél, ventilátorok fújják a meleg levegőt a falon keresztül. A hűvös levegőt ezután a megállóban várakozó felhasználók felé fújják. A szükséges energiát a tetőn elhelyezett napelemek termelik. A valós idejű vezérlőrendszer érzékeli az időjárási körülményeket és az emberek jelenlétét a megállóban, hogy hatékonyan és csak akkor működjön, amikor szükséges.
Az árváltozás jogát fenntartjuk!